Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

کارخانه‌های خودروسازی خدمات مرگ ارائه می‌دهند

کارخانه‌های خودروسازی خدمات مرگ ارائه می‌دهند

حمل ‌و‌ نقل > سرنشینان- همشهری آنلاین:




بی‌دقتی خودروسازان در بالا بردن حوادث جاده‌ای، افزایش سرطان در کودکان و سکته قلبی، سرویس‌های مدارس آیتم‌های ایمنی را ندارند،17 هزار تاکسی در نوبت نوسازی و کارخانه‌های خودروسازی خدمات مرگ ارائه می دهند بخشی از سخنان مسئولان شهری و شورای شهر در مراسم معاینه فنی سرویس مدارس بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی رضوی مدیرعامل ستادهای مرکزی معاینه فنی شهر تهران در مراسم معاینه فنی سرویس مدارس که صبح روز دوشنبه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه تاکسی‌ها در شهر تهران مسئولیت سرویس مدارس را تقبل کرده‌اند باید برای سنجش ایمنی و آلایندگی مورد سنجش قرار گیرد.

20 هزار کشته در هر سال

وی با اشاره به آمار ۲۰ هزار کشته در سوانح رانندگی داریم در هر سال، گفت: بیشتر این حوادث به دلیل عدم ایمنی خودروهاست و این در حالی است که اگر رانندگان خودرو‌هایشان را معاینه فنی می‌کردند چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

رضوی با اشاره به سنجش آلایندگی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی گفت: متاسفانه شاهد روزافزون سرطان در کودکان و بالارفتن آمار سکته قلبی هستیم که در صورتی که آلایندگی خودرو‌ها مورد سنجش قرار گیرد این چنین آماری را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تدوین لایحه‌ای جهت کنترل کلیه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط سیستم هوشمند و نظارت تصویری شهر تهران گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه در شورای شهر بانک اطلاعاتی خوبی از تعداد خودروهای معاینه فنی به دست آوریم.

آموزش و پرورشی‌ها دقت کنند

رضوی با بیان اینکه خودروی استاندارد سرویس مدارس وجود ندارد گفت: ۳۰ آیتم برای سرویس مدارس تعریف شده که سرویس‌های فعلی هیچکدام از آن‌ها را ندارند و همچنین با توجه به اهمیت ایمنی حاشیه مدارس، از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم به ایمنی حاشیه مدارس توجه کنند زیرا یک چهارم حوادث در مقابل درب مدارس اتفاق می‌افتد.

خودروهای ما متعلق به هزاره گذشته است

همچنین احمدی بافنده، نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران جزو برترین‌های تولید خودرو در جهان است گفت: با این وجود متاسفانه ما هنوز صنعت خودرو را نمی‌شناسیم و یا‌شناختی از تولید خودروی استاندارد نداریم و همچنان خودروهای ما متعلق به هزاره گذشته است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: در حالی که اعلام می‌شود به دلیل بی‌دقتی رانندگان حوادث جاده‌ای شکل می‌گیرد به طور قاطع می‌گویم به دلیل بی‌دقتی خودروسازان است که این مشکلات ایجاد می‌شود و متاسفانه خودروسازان ما ارزشی برای جان آدم‌هایی که سوار تولیداتشان می‌شوند نیستند.

وی با بیان اینکه ما از فرهنگ تولید و نگهداری خودرو عقب هستیم اظهار داشت: خودروهای ما تا هنگام خراب شدن به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی‌کنند در حالیکه در حال حاضر تعمیرات پیشگیرانه است.

احمدی بافنده با اشاره به سهم ۲۳ درصدی تاکسی‌ها در جابه جایی‌های روزانه شهروندان گفت: با تکمیل شدن خطوط مترو و اتوبوس از این سهم کاسته نمی‌شود بنابراین باید به فکر استانداردسازی این ناوگان باشیم. این در حالی است که هیچکدام از تاکسی‌ها مناسب به کارگیری در این ناوگان نیستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود: ۴۰۰ هزار تاکسی در کل کشور داریم، اگر سالانه از هر ۱۰ تاکسی یک تاکسی نوسازی شوند زمینه تولید ۴۰ هزار خودرو را در سال داریم که این خط تولیدی اقتصادی برای صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: پس از گذشته ۶ ماه از سال هنوز ۱۷ هزار تاکسی در نوبت نوسازی قرار دارند.

خودروی با کیفیت برای سرویس مدارس نداریم

همچنین مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: این کارخانه‌ها خدمات مرگ ارائه می‌دهند اما بیان مجدد این گلایه‌ها تنها کام ما را تلخ می‌کند.

وی ادامه داد: باید در هر مسئولیت و نقشی که هستیم فرهنگ استفاده کاربردی را مشخص کنیم و با فرهنگ حرف زدن کار به جایی نمی‌رسد. ما به جای توسعه فرهنگی باید فرهنگ توسعه را ترویج دهیم.

طلایی در ادامه با اشاره به گازسوز شدن خودرو‌ها گفت: حداقل استاندارد این است که پس از ۳ هزار بار سوختگیری پمپ‌های گاز تعویض یا نوسازی شوند در غیر این صورت به یک مخزن انفجاری تبدیل می‌شوند اما چند سال از گازسوز شدن خودروهای ما گذشته و هنوز این مخازن مورد معاینه فنی قرار نگرفته‌اند نباید اتفاق بیفتد تا ما به فکر چاره باشیم.

این عضو شورای شهر به مسئولان تاکسیرانی پیشنهاد کرد به جای آنکه منتظر کمک‌های دولتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی باشند بخش خصوصی را وارد عرصه کنند.

طلایی همچنین در خصوص سرویس مدارس گفت: متاسفانه ما خودروی با کیفیت برای سرویس مدارس نداریم زیرا حداقل سرنشینان یک سرویس مدارس ۱۰تا ۱۵ نفر است که ما در حال حاضر چنین خودرویی نداریم.

وی ادامه داد: ما به جای اینکه هر ساله یک مراسم تشریفاتی برای معاینه فنی سرویس مدارس بگذاریم بهتر است یک خودرو تا پایان سال مناسب سرویس مدارس طراحی کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد