Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

بررسی خودرو کیزاشی، محصول جدید ایران خودرو

بررسی خودرو کیزاشی، محصول جدید ایران خودرو


سوزوکی کیزاشی


پیرو بررسی سوزوکی کیزاشی توسط خودم در این وبلاگ این خودرو می‌توانست خیلی موفق‌تر از اینها باشد. یک سواری اصیل ژاپنی که از مشخصات فنی خوبی بهره می‌برد. داستان کیزاشی وقتی به قسمت حساس خود رسید که قیمتش ناگهان تغییر کرد. قیمتی که در بازارهای جهانی از آن یک خودرو استثنایی و رقیب مرسدس ، بی ام دبلیو و دیگر خودرو هایی اروپایی با قیمتی پایین تر از آنها ساخته .


می توانست در ایران بهترین باشد!!!!





پروژه Kizashi پیش از آنکه یک محصول سواری شهری باشد یک مدل Concept (مفهومی) با طراحی خیره‌کننده بود. خودرویی که سال 2007 در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود. آن زمان سوزوکی برایش یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزلی طراحی کرده بود. مدتی بعد در سال 2009 بود که از نسخه نهایی و به عبارتی شهری آن پرده‌برداری شد. کیزاشی یعنی چه؟

واژه Kizashi که به صورت ژاپنی キザシ نوشته می‌شود در لغت به معنی هشدار، نشانه و یک اتفاق بزرگ است. سوزوکی به این ترتیب می‌خواست به رقبای آینده این خودرو یک اعلام خطر کرده باشد.



انواع مدل‌ها

کیزاشی استاندارد را به صورت FWD (محور متحرک) جلو تولید می‌کنند. این در حالی است که به صورت سفارشی می‌توان نسخه سفارشی AWD (همه چرخ‌های متحرک) را نیز خریداری کرد. تنها یک موتور برای آن طراحی شده است که 2.4 لیتر حجم و 185 اسب‌بخار نیرو دارد.

جعبه‌دنده‌های این سوزوکی 6 سرعته دستی و یا CVT (تغییر متناوب پیوسته) هستند. این مدل از گیربکس نوعی از دنده اتوماتیک است که نیروی قوای محرکه را در بازه‌های متفاوتی به دیفرنسیال منتقل می‌کند.

رینگ‌های کیزاشی اغلب 17 اینچی هستند ولی اسپرت‌دوستان و جوانان می‌توانند از مدل 18 اینچی آن نیز استفاده کنند. یکی از برتری‌های کیزاشی نصب سیستم صوتی حرفه‌ای شرکت Rockford با توان 425 وات است.




فراخوانی دردسرساز

در 28 ژوئن سال 2010 اعلام شد که 5 هزار و 107 دستگاه از این خودرو باید به دلیل نقص عملکرد درب داشبورد به مراکز مجاز مراجعه کنند. در تست‌های تصادف امکان داشت که این درب باز شود و به سرنشین جلو صدمه جدی وارد کند.



رقبای خارجی

در بازارهای جهانی اغلب کیزاشی برابر مرسدس‌بنز C200، ب‌ام‌و 320 و آئودی A4 قرار می‌گیرد. که به دلیل قیمت استثنایی ، هندلینگ بالا و مصرف پایین آن از رقبای خود همیشه یک سروگردن بالاتر قرار میگیرد.



کیزاشی در ایران

ایران‌خودرو این تولیدی ژاپن را به صورت CBU مونتاژ می‌کند. یعنی با واردات قطعات بزرگ اصلی تنها اقدام به سر هم کردن آنها می‌کند.



امکانات

ترمز جلودیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضدقفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS،برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم صوتی رادیو و پخش لوح فشرده با قابلیت پخش MP3 ، چهار عدد بلندگوی اصلی، دو عدد تیوتر، یک عدد بلندگوی مرکزی، درگاه USB برای پخش مستقیم MP3 ، سیستم صوتی حرفه‌ای Rockford Fosgate ، یک عدد ساب ووفر،چراغ‌ها HID، روشن و خاموش شدن اتوماتیک، تنظیم اتوماتیک سطح روشنایی و سیستم شست و شو (چراغ‌های جلو)، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا (روبه‌رو 2، جانبی 2، پرده‌ای 2، زانوی راننده 1)، قفل مرکزی و ورود بدون کلید ، کلید روشن/خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو وعقب، برف پاک‌کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت Immobilizer ، سیستم یکپارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، رینگ آلومینیومی (18 اینچ) ، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، صندلی راننده (10 حرکت) و سرنشین ( 4 حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای 3 حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی‌ها و تودوزی چرمی، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین، سه محل اتصال صندلی کودک (صندلی عقب)، صندلی عقب تاشونده (با نسبت 60 به 40)، سقف شیشه‌ای برقی (دارای Anti Pinch)، اهرم‌های دوگانه تعویض دنده روی فرمان (Shift Paddles)، سیستم تثبیت سرعت (Cruise-control)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب و روکش چرم فرمان.




رقبای داخلی

به نظر می‌رسد رقبای اصلی سوزوکی کیزاشی هیوندا‌های آزرا و حتی سوناتا باشند. تویوتا کمری نیز در مقام یک هم‌وطن برایش شاخ و شانه می‌کشد. مشتری کیزاشی می‌تواند نیم‌نگاهی هم به کیا اپتیمای فول داشته باشد.




قیمت پایه اش در سایت رسمی: 19 هزار و 999 دلار





قیمت در سایت ایران خودرو  95.900.000 تومان








نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد