Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

رکورد جهانی شتاب خودرو شکسته شد +عکس

رکورد جهانی شتاب خودرو شکسته شد +عکس


 ابرخودرو هنسی ونوم GT نیروی خود را از یک موتور هفت لیتری V8 به دست آورده که 1244 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و  توانست رکورد سریع‌ترین موتور شتاب‌دهنده جهان را با دستیابی به سرعت 300 کیلومتر در ساعت در تنها 13.63 ثانیه بشکند.

روز یکشنبه (اول بهمن) هنگامی که هنسی این خودرو را به یک بزرگراه در هوستون آمریکا برای ثبت رکورد جدید شتاب برد، به جهان نشان داد تا چه حد می‌تواند سریع باشد.


هنسی ونوم GT توانست صفر تا 300 را در 13.63 ثانیه پر کند در حالی که خودرو دیزلی فورد فیستا در همین زمان توانست به 96.5 کیلومتر در ساعت دست یابد.

این رکورد تا پیش از این با 14.53 ثانیه در اختیار کوئنیگسگ آگرا قرار داشت.

ابرخودرو هنسی ونوم GT 910 هزار پوندی همچنین توانست 0 تا 321 کیلومتر در ساعت را در 14.51 ثانیه بدست آورد که 7.7 ثانیه سریع‌تر از خودرو ابرورزشی بوگاتی ویرون است.

ونوم GT با ظاهر مسطح خود که توسط جان کیویز رانده می‌شد، در 5.88 ثانیه به 160 کیلومتر رسیده و پس از 1.6 کیلومتر به 329 کیلومتر در ساعت رسید.

جان هنسی، رئیس این شرکت اظهار کرد که وی در حقیقت قصد داشته، رکورد بالاترین سرعت را بشکند که اکنون با 431.3 کیلومتر در ساعت در اختیار بوگاتی ویرون است.

شرکت هنسی قصد دارد جایی را برای شکستن این رکورد به دست آورد، در حالیکه بوگاتی با دستیابی به جاده آزمایش فولکس‌واگم در آلمان توانست این رکورد را ثبت کند.

این شرکت قصد دارد 26 ونوم GT‌ بسازد که ساخت هر مدل حدود شش ماه به طول خواهد انجامید. همچنین تاکنون 10 مدل از این ابرخودرو فروخته شده است.

دستیابی هنسی ونوم GT به رکورد شتاب در 13.63 ثانیه با رانندگی جان کیویز







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد