Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

La Ferrari 2014 رونمایی شد (مشخصات و فیلم)

La Ferrari 2014 رونمایی شد (مشخصات و فیلم)



شرکت فراری ابر خودرو مدل La Ferrari  را در نمایشگاه بین المللی موتوشو ژنو 2013 معرفی کرد . این سوپر اسپرت که تنها 499 دستگاه از آن ساخته خواهد شد مدلی خاص از اسبهای تازه نفس این شرکت می باشد .

 "ما این مدل را La Ferrari می نامیم" این سخنان رئیس شرکت فراری  Luca di Montezemolo در زمان پرده برداری این شاهزاده اصیل فراری است که در ادامه می افزاید "زیرا این ابر خودرو بیان گر آخرین دستاوردها و تکنولوژی شرکت فراری در زمینه های نوآوری در تکنولوژی ، عملکرد و کارایی بالا ، طراحی و دینامیک رویایی و هیجان محض در رانندگی را به راننده القا می کند . این ابرخودرو پیشرفته راه حل های جدیدی را برای آینده خودروها پیشروی آنها قرار می دهد و معیاری برای صنعت خودروی جهان می شود ، La Ferrari با تکنولوژی منحصربه فرد خود و آموخته شده از تجربیات فرمول1 تنها نام برازنده این خودرو از کمپانی می باشد" . 


 


این ابر خودرو از آزمایش ها و فیلترهای فوق پیشرفته و سنگینی سربلند بیرون آمده که این موفقیت را مدویون تجربیات و دانش فراری Scuderia و سیستم ترکیبی KERS F1 می باشد . تکنولوژی ترکیبی که در این خودرو به نام HY-KERS نامیده می شود نشان دهنده ترکیب کاملی از حداکثر کارایی ، سرعت ، قدرت ، شتاب و تولید گازهای گلخانه ای کمتر است.



La Ferrari تنها  330 گرم در هرکیلومتر CO2 تولید می کند که این عملکرد با موتور بنزینی و درون سوز آن می باشد که این عدد در سیکل ترکیبی خود HY-KERS تنها 220 گرم در هر کیلومتر فقط CO2 تولید کند!



طراحی


طراحی این اسب اصیل فراری با چالش بسیاری روبرو است که از جمله آن می توان به عدد توزیع وزن 59% در عقب خودرو اشاره کرد که تحمل وزن موتورهای هیبریدی این خودرو را برعهده دارند .

همچنین می توان به فاصله جمع و جور شده و کم محورهای عقب و جلو اشاره کرد در خودروهای سوپر اسپرت کمتر دیده می شود .

علت این امر را شاید توده عظیم سیستم های تکنولوژیکی خودرو در وسط اتومبیل دانست که می می توان علت تقسیم وزن 41% جلو خودرو را درک کرد و با فاصله 35 میلیمتری خودرو از سطح زمین و کاهش مرکز ثقل خودرو بتوان کارایی و پویایی این خودرو را به خوبی تضمین کرد !

طراحی داخلی این خودرو تشکیل شده از صندلی های تمام چرم طبیعی و طبی که تمامی اسکلت بدن را به خوبی در خود جای داده . پدال ها و فرمان قابل تنظیم بوده و شکل قرارگیری دنده و دکمه های داخل کابین به نحوی طراحی شده که انگار با یک خودروی تک سرنشین مواجه شده اید . البته Scuderia این چیدمان و تکنولوژی راحت را مدیون مشاوره های فرناندو آلونسو و فیلیپه ماسا ، که نقش فعالی در طول کل فرایند توسعه طراحی داشته اند.



موتور و سیستم انتقال قدرت


La Ferrari اولین خودرو فراری در تاریخ است که به سیستم HY-KERS مجهز شده است .

مرکز توسعه و پژوهش موتور شرکت فراری موتور ICE V12 با حجم 6262 سی سی و قدرت 800 اسب بخار در 9250 دور در دقیقه  و نسبت تراکم 13.5:1 که باعث شده 128 اسب بخار در هر لیتر انرژی مصرف کند را برای این خودرو آماده کرده که یک رکورد در موتورهای 12 سیلندر فراری به حساب می آید . البته این تمام ماجرا نیست چرا که یک موتور الکتریکی با توان خروجی 163 کیلووات به این مجموعه اضافه می شود تا قدرت این اسب وحشی به 963 اسب بخار برسد و گشتاور خروجی به 900 نیوتن متر میرسد .



باطری هایی با وزن کمتر از 60 کیلوگرم در کنار شاسی از وسط اتومبیل قرار دارند که با این جگالی کم می توانند نیروی عظیمی را به موتور الکتریکی این سوپر اسپرت برسانند .

باطری از روش های نویین مختلفی برای شارژ کردن خود به جای گرفتن نیروی موتور استفاده می کند که از جمله آن می توان به نیروی هدر رفته ترمز حتی با وجود سیستم های ABS,EBD,ESP و یا گشتاور هرز که معمولا در سر پیچ ها به چرخ ها منتقل می گردد به باطری ارسال شده و شارژ آن را در پی دارد !

موتور الکتریکی با گیربکس دو کلاچ F1 به سبب توزیع وزن مطلوب در خودرو گشتاور بالا و مفیدی را در اختیار دارد که در صورت نیاز نداشتن به آن به راحتی به باطری ها ارسال می شوند .



ایرودینامیک


عملکرد استثنایی LaFerrari در ایرودینامیک فعال و باز آن می باشد ! 

برای افزایش بهره وری LaFerrari در مقابل حرکت گازها آن را در تونل باد به همراه آپشن هایی چون (دیفیوزر و پره راهنمای زیر) و عقب (دیفیوزر و اسپویلر عقب) که تولید downforce زیادی را می کند قرار داده اند و ضریب درگ آن بدون افت نسبی تایید شده است . اتومبیل به طور خودکار بر اساس تعدادی از پارامترهای عملکرد های مختلف که در زمان کنترل واقعی خودرو بر اساس شرایط رانندگی اتفاق می افتد را به صورت پویا بر مانیتور نمایش می دهد و پیکربندی ایده آل خودرو را در هر شرایطی به طور خودکار انجام میدهد و به اطلاع راننده می رساند .



سیستم های کنترل


LaFerrari بیشتر از جنبه های خلاقانه و ادغام آیرودینامیک فعال آن با سیستم ترکیبی و دیگر سیستم های کنترل پویا سرنشین مورد توجه است . این به این معنی است که ماشین در هر شرایطی پاسخ هوشمندانه و در کمترین زمان ممکن  را به راننده می دهد .

سیستم ترمز Brembo LaFerrari نیز با سیستم ترکیبی یکپارچه و دارای ویژگی های متعدد جدید، از جمله کالیپرهای جدید بسیار سبک وزن طراحی شده و به منظور تضمین سیستم خنک کننده دیسک هایی از جنس کربن سرامیکی بهره برده است.


مجموعه تایرهای خودرو از پتانسیل عملکرد شدید مختلفی برخوردار است،که توسط شرکت  Pirelliطراحی شده که شامل تایرهای 265/30 R 19 در جلو و 345/30 R20 در عقب می باشد .


اما آنچه در پایان باید گفت این است که طبق گفته طراحان این خودرو شتاب 0تا100 این خودرو در کمتر از 3 ثانیه و 0تا200 آن در کمتر از 7 ثانیه می باشد که در صورت واقعیت این ابرخودرو سریع تر از برادران خود مانند انزو و F12berlinetta می باشد که هر دو نامی در رکورد شتاب دارند!



سایر مشخصات


TECHNICAL SPECIFICATIONS
HY-KERS system
Total maximum power: 963 CV
Total maximum torque: >900 Nm
V12 maximum power: 800 CV @9000 rpm
Maximum revs: 9250 rpm
V12 maximum torque: 700 Nm @6750 rpm
Electric motor output: 120 Kw (163 CV)
CO2 emissions: 330 g/km
Performance
Maximum speed: over 350 km/h
0-100 km/h: <3 sec
0-200 km/h: <7 sec
0 - 300 km/h: 15 sec
ICE
Type: 65-deg. V12
Bore and stroke: 94 x 752 mm
Total displacement: 6262 cc
Compression ratio: 13.5:1
Specific power: 128 CV/l
Dimensions
Length: 4702 mm
Width: 1992 mm
Height: 1116 mm
Wheelbase: 2650 mm
Weight distribution: 41% fr, 59% r
Gearbox: 7-speed DCT
Suspensions
Front: double wishbones
Rear: multi-link
Tyres: Pirelli P-Zero
Front: 265/30 - 19"
Rear: 345/30 - 20"
Carbon ceramic brakes (Brembo)
Front: 398 x 223 x 36 mm
Rear: 380 x 253 x 34 mm
Electronic controls
ESC: stability control
High performance ABS/EBD: Sistema frenata anti bloccaggio prestazionale /electronic brake balance
EF1-Trac: F1 electronic traction control integrated with the hybrid system
E-Diff 3: third generation electronic differential
SCM-E Frs: magnetorheological damping with twin solenoids (Al-Ni tube)
Aerodynamics: active




لینک دانلود فیلم معرفی LaFerrari


دانلود




نوشته و برگردان : سینا مکانیک

کپی برداری : ممنوع!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد