Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟  

 

 

واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی

 

مقوای مقاوم در مقابل حرلرت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

 

 چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟

 1-کم بودن آب رادیاتور

 2-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور

 3-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا

 4-وجود نتق فنی در ترموستات

 5-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ

 6-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور

 7-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

 

 نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

 1-مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)

 2-دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور

 3-تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور

 4-گرم کردن موتور

 5-کم شدن قدرت و کشش موتور

 

 اقدامات اولیه:

 به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاه برسید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجید فرزانه پور سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:11 ب.ظ

ممنون از راهنمایی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد